ZAPYTANIE OFERTOWE
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia działań animacyjnych i socjoterapeutycznych w ramach pracy podwórkowej dla 10 dzieci i młodzieży, uczestników placówki wsparcia dziennego prowadzonej w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawców - 3 godziny przez 8 dni w miesiącu od maja 2022 r. do września 2022 r., realizowane w ramach projektu pn. „Utworzenie Centrum Rodzin” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Nazwa: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie
Adres siedziby: ul. Szkolna 3
Adres poczty elektronicznej: mops_czluchow1@wp.pl
Adres skrzynki e-Puap: /8899Z/SkrytkaESP
Adres strony internetowej: http://bip.mopsczluchow.org.pl/
Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: http://bip.mopsczluchow.org.pl/
Postępowanie o udzielenie zamówienia poniżej 50 000 zł, w oparciu o zasadę rozeznania rynku zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
1. Usługa zorganizowania i przeprowadzenia działań animacyjnych i socjoterapeutycznych w ramach pracy podwórkowej dla 10 dzieci i młodzieży, uczestników placówki wsparcia dziennego prowadzonej w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawców - 3 godziny przez 8 dni od miesiąca maja 2022 r. do września 2022 r.
Odbiorcy to dzieci i młodzież w przedziale wiekowym 6 - 18 lat, spędzające swój wolny czas na podwórkach. Uczestnictwo jest dobrowolne i bezpłatne. Dzieci i młodzież zakwalifikowani do uczestnictwa w programie tworzą grupę. Grupą opiekuje się 2 wychowawców. Do przyjęcia uczestnika wymagana jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych.
Miejscem wykonania umowy jest Miasto Człuchów.
2. Rekomendowane sposoby pracy z grupą: animacja, socjoterapia, zajęcia wychowawcze, edukacyjne, sportowe.
3. Obowiązkowo są realizowane zajęcia rozwijające co najmniej dwie kompetencje kluczowe wskazane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) (Dz. Urz. UE L 394 z 30 grudnia 2006 r.), w tym:
a) kompetencje społeczne i obywatelskie
b) świadomość i ekspresja kulturalna.
Kompetencje społeczne i obywatelskie - niezbędna wiedza, umiejętności i postawy powiązane z tą kompetencją:
Podstawowe umiejętności w zakresie tej kompetencji obejmują zdolność do konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach, wykazywania się tolerancją, wyrażania i rozumienia różnych punktów widzenia, negocjowania połączonego ze zdolnością tworzenia klimatu zaufania, a także zdolność do empatii. Osoby powinny być zdolne do radzenia sobie ze stresem i frustracją oraz do wyrażania ich w konstruktywny sposób, a także powinny dokonywać rozróżnienia sfery osobistej i zawodowej.
Świadomość i ekspresja kulturalna - niezbędna wiedza, umiejętności i postawy powiązane z tą kompetencją:
Wiedza kulturalna obejmuje świadomość lokalnego, narodowego i europejskiego dziedzictwa kulturalnego oraz jego miejsca w świecie. Obejmuje ona podstawową znajomość najważniejszych dzieł kultury, w tym współczesnej kultury popularnej. Niezbędne jest rozumienie kulturowej i językowej różnorodności w Europie i w innych regionach świata oraz konieczności jej zachowania, a także zrozumienie znaczenia czynników estetycznych w życiu codziennym. Umiejętności obejmują zarówno wrażliwość, jak i ekspresję: wrażliwość i przyjemność z odbioru dzieł sztuki i widowisk, jak i wyrażanie siebie poprzez różnorodne środki z wykorzystaniem wrodzonych zdolności. Umiejętności obejmują również zdolność do odniesienia własnych punktów widzenia w zakresie twórczości i ekspresji do opinii innych oraz rozpoznawania i wykorzystywania społecznych i ekonomicznych szans w działalności kulturalnej. Ekspresja kulturalna jest niezbędna do rozwijania twórczych umiejętności, które mogą być wykorzystywane w wielu sytuacjach zawodowych.
4. Zajęcia organizowane będą przez dwie osoby.
5. Program zajęć powinien zostać dostosowany do wymagań i mobilności grupy docelowej.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umowy zlecenia z osobą niebędącą przedsiębiorcą.
W tej sytuacji kwota określona w zapytaniu ofertowym winna zawierać wszystkie koszty związane
z zaangażowaniem Wykonawcy (łącznie z pochodnymi od wynagrodzenia opłacanymi przez Zamawiającego).
7. Zamawiający przedstawi harmonogram zajęć oraz szczegółowe miejsce ich prowadzenia przed zawarciem umowy z Wykonawcą.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia zamawiającemu najpóźniej do ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca, programu zajęć na każdy miesiąc, zawierającego następujące informacje: rodzaj planowanych zajęć, rodzaj i liczba materiałów na poszczególne zajęcia. Program musi być zatwierdzony przez kierownika placówki wsparcia dziennego przed rozpoczęciem działań.
10. Osoby biorące udział w/skierowane do realizacji zamówienia muszą spełniać następujące wymagania:
a) wymagania minimalne:
- co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe i udokumentuje co najmniej
3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
b) wymagania optymalne:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą lub
- na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
zgodnie z art. 26 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022,poz. 447).
11. W placówce wsparcia dziennego z dziećmi może pracować osoba, która:
1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej ograniczona ani zawieszona;
2) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Zgodnie z art. 26 ust.2 pkt 1-3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022poz. 477).
12. Osoby biorące udział w wykonaniu zamówienia muszą pojawiać się w stroju schludnym
i czystym.
13. Ważne kierunki działań:
-
- Organizowanie grupy dzieci i młodzieży spędzających czas wolny na ulicy, podwórkach w miejscu swojego zamieszkania;
- Zaoferowanie im długotrwałej i dojrzałej relacji opartej na zaufaniu, poczuciu bezpieczeństwa, którą sami zaakceptują;
- Proponowanie różnych działań, zarówno na poziomie indywidualnym jak i grupowym;
- Udzielanie pomocy i wsparcia uczestnikom programu i ich rodzicom
w rozwiązywaniu doraźnych trudności szkolnych, rodzinnych, socjalnych bądź emocjonalnych; - Podniesienie poziomu wiedzy, świadomości i umiejętności w zakresie profilaktyki zdrowotnej i społecznej.
14. Zadania wychowawców:
- socjoterapia,
- animacja,
- profilaktyka,
- towarzyszenie i motywowanie,
- zmiana postaw społecznych,
- integracja społeczna,
- edukacja.
15. Wykonawca oraz Wychowawcy zobowiązani są do prowadzenia dokumentacji w postaci minimum:
-
- lista uczestników placówki – (mię i nazwisko; adres zamieszkania; dane kontaktowe)
- pisemne zgody rodziców, zawierające oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych
- dokumentacja bezpośredniej pracy z grupą prowadzona w formie: kart czasu pracy wychowawcy, listy obecności z każdego dnia zajęć lub dziennika zajęć wychowawczych,
- plan pracy lub program pracy podwórkowej (w tym: harmonogram zajęć oraz czas i miejsce planowanych zajęć),
- sprawozdanie z prowadzonych działań, na zakończenie usługi,
- inne wymagane przez zleceniodawcę.
16. Zajęcia powinny być realizowane zgodnie z w/w ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r.o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
17. Kod CPV: 85.31.00.00 – 5 – Usługi pracy społecznej
Usługa świadczona będzie od dnia 01.05.2022 r. do dnia 30.09.2022 r.
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający NIE wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający NIE wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie..
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający WYMAGA, aby wykonawcy spełniali warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem osobowym, tj. osoby skierowane do realizacji zamówienia muszą spełniać następujące warunki:
a) wymagania minimalne:
- co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe i udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
b) wymagania optymalne:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą lub
- na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
zgodnie z art. 26 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022,poz. 447).
W placówce wsparcia dziennego z dziećmi może pracować osoba, która:
1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej ograniczona ani zawieszona;
2) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Zgodnie z art. 26 ust.2 pkt 1-3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022poz. 477).
5. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3).
6.Ocena spełnienia warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów – zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia
7. Niespełnienie warunku udziału stanowi podstawę do wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty, po uprzednim wezwaniu do uzupełnienia dokumentów.
8. Zamawiający DOPUSZCZA możliwość składania ofert częściowych (oferując jednego lub dwóch wychowawców).
- Opis sposobu obliczenia ceny.
1. Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszym zapytaniu ofertowym określi cenę ryczałtową brutto w złotych polskich (PLN), za wykonanie przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 1 do SWZ).
2. Podana przez Wykonawcę cena ofertowa brutto określona w załączniku nr 1 do SWZ winna gwarantować pełną realizację zamówienia (podatki po stronie Zamawiającego, koszty dojazdu do miejsca świadczenia usługi). W przypadku zawarcia umowy zlecenia cena powinna zawierać pochodne od wynagrodzenia również po stronie pracodawcy.
3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe określenie stawki podatku od towarów i usług VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
5. Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić.
6. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (zł) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Wykonawca składa ofertę na własny koszt i ryzyko tzn. ponosi wszelkie konsekwencje oraz koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4. Ofertę należy sporządzić wg Formularza ofertowego (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz załączyć wymagane oświadczenie.
5. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy – uprawnienie to powinno wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
6. Wszystkie zadrukowane strony oferty zaleca się kolejno ponumerować. Wszystkie strony (kartki) zaleca się spiąć (zszyć) w sposób uniemożliwiający dekompletację.
7. Błędy zaleca się poprawiać poprzez skreślenie, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty zaleca się parafować i datować własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
8. Ofertę należy złożyć w kopercie oznakowanej w następujący sposób:
Oferta na: Usługę zorganizowania i przeprowadzenia działań animacyjnych
i socjoterapeutycznych w ramach pracy podwórkowej dla 10 dzieci i młodzieży, uczestników placówki wsparcia dziennego prowadzonej w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawców - 3 godziny przez 8 dni w miesiącu od maja 2022 r. do września 2022 r., realizowane w ramach projektu pn. „Utworzenie Centrum Rodzin” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
9. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. W takim przypadku należy powiadomić o tym pisemnie Zamawiającego, składając zmiany lub powiadomienie o wycofaniu oferty.
10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za otwarcie oferty w przypadku nieprawidłowego oznaczenia na kopercie zewnętrznej.
11. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w niniejszym Zapytaniu, składane są w oryginale.
- Miejsce oraz termin składania oraz otwarcia ofert
1. Wykonawca powinien złożyć ofertę na jeden z poniższych sposobów:
• osobiście w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Szkolnej 3, 77-300 Człuchów, w terminie do: 20.05.2022 r., godz. 10:00
• przesłać pocztą lub kurierem na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie
ul. Szkolna 3, 77-300 Człuchów
z dopiskiem
„Oferta na: Usługę zorganizowania i przeprowadzenia działań animacyjnych
i socjoterapeutycznych w ramach pracy podwórkowej dla 10 dzieci i młodzieży, uczestników placówki wsparcia dziennego prowadzonej w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawców - 3 godziny przez 8 dni w miesiącu od maja 2022 r. do września 2022 r., realizowane w ramach projektu pn. „Utworzenie Centrum Rodzin” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 – nie otwierać przed dniem 20.05.2022 r., godz. 10:00.”
2. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie do składania ofert zwraca się Wykonawcom bez otwierania.
3. Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego.
- Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert.
1. Kryteria i ich znaczenie:
CENA - 100 %
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najniższą cenę spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
2. Sposób oceny ofert.
Ocenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (100 pkt.) w kryterium CENA ofercie, którazaoferuje najniższą cenę za realizację całego zamówienia. Punkty w pozostałych ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C = ------------------------------------------------------------------------------------------ x 100 %
Cena ofertowa badanej oferty
W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.
3. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, – niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.